Metoda dobrego startu
Dzieci w wieku przedszkolnym, sobota: 13.30-14.30 (termin ustalamy co miesiąc)
Metoda Dobrego Startu należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii, angażujących uczenie się wielozmysłowe: wzrokowo – słuchowo – dotykowo – kinestetyczno – ruchowe oraz funkcje językowe i wykonawcze. Jej celem jest kształtowanie mowy, przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania, uczenie rysowania, poznawanie liter i cyfr.
Metoda aktywizuje więc rozwój funkcji uczestniczących w procesie czytania i pisania oraz współdziałanie między nimi czyli integrację percepcyjno – motoryczną. Prezentowane tu podejście metodyczne: uczenia się polisensorycznego, w działaniu i w zabawie sprzyja rozwojowi każdego dziecka. Wielką korzyść odnoszą dzieci w wieku przedszkolnym o opóźnionym rozwoju mowy, mający wadę słuchu, o niższej sprawności intelektualnej, a zwłaszcza dzieci „ryzyka dysleksji” oraz uczniowie z dysleksją w okresie nauczania wczesnoszkolnego.
Zajęcia grupowe prowadzi pedagog-lneurologopeda z doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
- ćwiczenia orientacyjno – porządkowe
- ćwiczenia orientacji w schemacie ciała oraz przestrzeni
- ćwiczenia językowe
- ruchowo – słuchowe (rytmiczne)
- ćwiczenia ruchowo – słuchowo – wzrokowe
- rysowanie figur geometrycznych
- pisanie liter i cyfr
- dbanie o miłą atmosferę
- dbanie o bezpieczeństwo dzieci
- wspieranie integrację uczestników
Rodziców w tym czasie zapraszamy na smaczną kawę i herbatę 🙂
Zapewniamy wsparcie pedagogiczne i miłą atmosferę 🙂